Organisasi

KETUA                                          :      USTAZ AHMAD KAMAL ALI

TIMBALAN KETUA                 :       USTAZ WAN MOHD FAIZUL WAN ABAS

NAIB KETUA                              :     SAUDARA MOHD YUSOF EMBONG

SETIAUSAHA                             :     USTAZ MOHD NASIR ABDUL RAZAK

PENOLONG SETIAUSAHA 1 :    YM SAUDARA TUAN FAUZAN TUAN ABDULLAH

PENOLONG SETIAUSAHA 2:    SAUDARA WAN MOHD IKHWAN WAN ARIFF

BENDAHARI                              :   SAUDARA ZAIM AZFAR MOHAMAD

KETUA PENERANGAN          :  SAUDARA MOHD AZRIN MOHD ARIS

AHLI JAWATANKUASA

SHAMSURI TALIB

WAN HAMIDI WAN EMBONG

MOHD AZHAR

HASAN MAT ZIN

MOHD NORDIN ALI

MASHADI MAT AMIN

ZAKARIA EMBONG

ZAIDI NGAH

KHAIRUL ARIFIN CHE ALI

IZAT

AZHARI ABDUL AZIZ

TENGKU AZNURI TENGKU ABDUL AZIZ

HALIMI

22 Respons

  1. salam perjuangan dari anak KT perantaun

  2. bagus2….teruskan jihat anda…..sokonglah islam yang betul…bukan islam had hari hari…

  3. Assalamulikum,
    Terus terang saya katakan yang saya tak faham langsung dengan perjuangan parti politik nie sebab saya nie tak minat politik. Tapi saya pun tak faham kenapa kita sesama Islam berpuak-puak dan bertelagah sesama sendiri dan mencaci maki sedangkan kalau kita ikut ajaran Islam itu sendiri kita tak patut berbuat begitu. Saudara kalau memaki dan mencela rakan seagama yg lain saudara perlulah memohon maaf kembali jika tidak balasan diakhirat amat pedih. Tapi jika yang diperkatakan itu seorang pemimpin dan belum pasti saudara senang2 nak jumpe dan mohon maaf bagaimana. Fikir2kan lah… segala amal dan perbuatan kita akan dihisab dan perjuangan islam adalah menentang org kafir dan musuh Islam yang sedang menunggu masa untuk memusnahkan kita bukannya bangsa kita yang seagama jika kita menang sorak tapi kampung tergadai apalah gunanya.

    • Salam Saudara… Terima kasih kerana beri opinion walaupun kadangkala pendapat kita tak semestinya betul. Saudara gunakan akal dan nafsu untuk berhujah. Itu bukan syarat untuk berhujah dalam islam. Saudara baca semula sejarah perjuangan islam dari wafatnya Rasulullah s.a.w. Baca semula. Dari situ pertelahagan tak pernah berenti antara satu sama lain. Itu perselisihan faham antara sesama pejuang islam. Disini timbulnya golongan yang betul-betul perjuangkan islam, golongan munafik, golongan fasik dan golongan yang mengaku islam tapi benar-benar menjadi penghalang kepada perjuangan islam. Nasihat saya …. Belajar dari guru yang ikhlas. Jangan saudara rugi di dunia dan paling menyedihkan rugi dan menyesal di akhirat.

    • UMNO : MENOLAK ISLAM
      PAS : INGIN MENEGAK KAN ISLAM .

      MAKA KITA PATUT MENYOKONG PERJUANGAN ISLAM …

  4. Waalaikumusalam,

    InsyaAllah PAS pun sependapat dengan anda. PAS akan melakukan apa sahaja berlandaskan Islam menentang kemungkaran UMNO agar tanahair tidak tergadai dan melayu tidak merempat di bumi sendiri.

    Muslimah Bersama PAS

  5. Salam..
    Reply to : MOHD FIRDAUS MOHD TAHIR (anak sapalah ni…)
    Brader, kalau rasa tak minat politik, baik jangan bagi komen..Tapi bagi saya musuh Islam ni ada banyak rupa dan bentuk. Ada yang kita boleh kenal secara direct dan ada juga yang kena selidik dulu. Musuh Islam mungkin terdiri drp orang2 di sekeliling kita yang bertopengkan bangsa sendiri. Yang jenis ni kita panggil “musuh dalam selimut”. Contoh : Walaupun Ayah Pin tu sama bangsa & agama ngan kita, tapi kalu dah dia buat ajaran sesat, kita kena lawan dia. Dok gitu?

  6. Salam….
    Kita kan duduk kat Negara berdemokrasi…nak tak nak terpaksa berpolitik untuk menegakkan sistem tersebut. Cuma pemilihan yang perlu bijak dan berakal. Kalau tak nak berpolitik jangan bagi komen, duduk diam-diam..ini negara berpolitik dan berdemokrasi.. pemilihan dasar Islam bagi umat Islam adalah wajib.

  7. kepada saudara firdaus, dalam khutbah terakhir baginda di pdg arafah, baginda ada menyatakan yg tidak sesat org islam jika kita berpegang teguh kepada dua perkara: iaitulah AL-QURAN & SUNNAH NABI SAW. iaitu dengan berpegang teguh secara total, bukannya dengan cara ambil separuh, tolak separuh. sewajarnya kita bersatu padu atas dasar tersebut. dan bukan pula atas dasar BANGSA semata-mata. sesunguhnya ALLAH memuliakan sesuatu bangsa itu dengan ISLAM.

  8. Askm …
    Macamana caranya cara nak saya dapatkan
    bantuan utk ibu tunggal yg tinggal di Kg Losong K Trg ?

  9. sila tinggalkan no hubungan seperti no hp/telefon, nama dan lokasi. InsyaAllah kami akan hantar wakil siasat dan ziarah utk bantuan setakat kemampuan.Kalau boleh segera sempena Ramadhan ni. Dapat pahala berganda

  10. Berkenaan perkara “Minta Bantuan”, boleh saya dapatkan email saudara agar senang saya bg butir2 maklumat.

    Maybe di sini terlalu umum utk disertakan maklumat tersebut. Terima Kasih.

  11. Minta bantuan sila hubungi jabatan kebajikan masyarakat daerah yang berhampiran. Insyalah masalah anda akan dilayan.

  12. Kenapa Dewan Pemuda tak tunjuk gambar ketua dan ajk dewan pemuda.Saya nak tengok juga sebab biasanya orang PAS ni hensem2.

  13. Salam Perjuangan…..

    Kuatkan jentera pilihanraya parti dalam misi untuk menawan semula trg dalam PRU 13 nanti.sepanjang pengamatan saya, jentera pas trg masih lagi kurang mantap. dari segi organisasinya saya tak nak komenlah, kerana DPPKT lebih mengetahuinya. Cuma sekarang ini kita perlu memantau dengan teliti akan daftar pengundi, seterusnya tumpukan kepada para pengundi di pedalaman( biasanya peneroka felda dan nelayan). Mereka ini kurang maklumat. Kikiskanlah sikap kebergantungan mereka terhadap kerajaan. Jika ada sesuatu isu, cepat-cepat jelaskan kepada mereka.Perang saraf perlu dimulakan dari sekarang. Buangkan kepercayaan khurafat mereka terhadap BN dan UMNO. Ahli-ahli pas di Kampung-kampung perlu ditarbiah agar mereka benar-benar berjuang untuk Islam. Tanamkan sikap untuk berlembut dan tidak berdendam serta berlagak sekiranya menang. Kalau kita menang kita bukan nak ambil alih sikap UMNO yang zalim, tetapi kita mahu gantikan kezaliman dengan kebenaran…..Sekian jumpa lagi…. Wassalam W.B.T

  14. Salam Perjuangan
    Kpd adik Firdaus….
    Politik bolehlah disamakan seperti peperangan. Dalam peperangan kita memerlukan strategi untuk menang.Salah satu strategi untuk menang dalam peperangan politik ini ialah kenyataan, ucapan atau ceramah. Kadang-kadang kita perlu berfikir apabila kita mendengar ucapan ataupun kenyataan daripada pemimpin-pemimpin pas. Kita tidak hanya berfikir dari satu sudut sahaja dengan sebarang kenyataan atau ucapan dari pimpinan Pas. Kadangkala ucapan atau kenyataan daripada mereka merupakan satu perangkap atau “Trick” sahaja. Ibarat permainan catur. Satu pergerakan membawa lebih dari satu kemungkinan. Itulah Politik…..sekian Wassalam w.b.t

  15. Salam….perkenalan dr ana. Ana bukannya penyokong PAS dan bukan juga penyokong UMNO, ana rasa jika kita menggunakan demokrasi untuk menegakkan Islam, ianya tidak selari dengan ajaran Nabi S.A.W. jadi bagi pihak-pihak yang mengatakan mereka menegakkan Islam melalui politik demokrasi, mereka tidak boleh mengatakan bahawa mereka penegak Sunnah…wallahua’lam

    • Terima kasih atas pandangan saudara ahmad farid. Kalau begitulah pandangan saudara, cara apa yg lebih sunnah utk tegakkan Islam pd masa kini?

      Bau2 mcm pengikut HIZBUT TAHRIR JE… Dedahkan siapa diri saudara. Kita boleh berdiskusi demi kebenaran.

    • salam saudara ahmad farid..
      Dalam islam ni kene pilih, takdk berkecuali…abih kalu di akhirat ada berkecuali ker?? syurga or neraka je…kene buat pilihan..perjuangan mana yg dekat dengan islam..?? kalu nak faham demokrasi pada pandangan islam, silalah cari2 buku tuan guru hadi awang..ha..tak pun dr yusof qardawi…jgnlah kata senang2 kata tak selari…tak pun hadirkan diri kat kuliah ustaz azhar idrus ke..bertanya..lah bro!!!baru ko paham!!..paham tak?? abih tu..sila jelaskan nas2 ko…

  16. MOHD FIRDAUS BIN MOHD TAHIR…
    saya pon setuju dengan kata2 saudara firdaus,,
    saya pun tak tahu,,,mana satu parti politik yang `bagus`,,,
    sebab,sini kutuk mengutuk,,,sana pun kutuk mengutuk,,,
    setahu saya,,,
    perjuangan rasulullah,,rasulullah bersifat tenang dan tak pernah salahkan sape2,,,
    sifat rasulullah sangat terpuji,,,
    kalau PAS atau UMNO sekalipun,janganla bersikap macam tu,,,
    malu kita `malaysia` yang terdiri ramai orang islam ni nak menghadapi semua ni..
    walhal,budak2 sekolah pun tahu macam mana politik negara kita…
    cubalah jadi parti politik yang bagus..
    dan,kalau PAS naik,,amalkan hudud,,,
    pembangunan jangan dilupakan,,,
    ingat!!!
    yang paling berat adalah amanah…🙂
    assalamualaikum…

  17. tentang video pemimpin politik tu,,,
    harap2 remove la,,
    tak baik aibkan orang lain…
    kalau nak menjalankan hukum hudud sekalipun,
    saksi tu mestilah yang `betol2` boleh jadi saksi..
    dan saksi itu `TIDAK MENDEDAHKAN / MENGAIBKAN` orang yang mengakui kesalahannya…
    saya suka pas dengan cara nak sebarkan ISLAM…
    tapi,,biarlah semua berlandaskan ISLAM..
    jangan hanya kata2 dan `sesetengah` perkara sahaja berlandaskan islam…
    begitu juga UMNO…
    jika UMNO naik,,amalkan ISLAM sebagai `ISLAM`,,,bukan sekadar `negara islam`…

  18. emm…
    komen ttang politik yer…
    pndgn shbt2 tu btul…
    nk tgok Islam tertegak dlm negara….
    dgan cara Islam…
    mgkin ad segelintir shbt2 x faham
    siasah dalm malaysia….
    dan mgkin jgk sikap beberapa pnceramah yg tidak menyenangkn shbt2 nie…
    itu lah yg penting….
    berakhlak dlm berdakwah…

    ~membangun dibwh kepimpinan ulama’~

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: