LA KHAUF-SATU HATI

DPPKT persembahkan video di awal tahun baru 2008 masihi dan bersempena akhir tahun hijriah 1428.Menarik lirik dan visual yang dibuat. Hayati lagunya:

ALLAHU AKBAR!!ALLAHU AKBAR!! 

Advertisements

6 Respons

  1. menarik. lagu ni pun sedap didengarkan. tahniah kepada pembuatnya.

  2. kenapa saya tak dapat download habis lagu , rugilah ! seronok nak tengok apa yang antum buat untuk PAS ! Saya cuma mampu beli harakah, siasah dll selain doa.. tapi memang ahli seumur hidup ! Takbiiir

  3. Lagu sedap.. Intipatinya pun mantap.. Hidup Terengganu.. Membangun bersama ISLAM…
    Takbir….

  4. Senikata bagus, tapi ada muzik.

    Sebagai para pejuang Islam,kita tidak sepatutnya melaghokan diri dengan muzik. Harap para pemuda dapat belajar untuk mendengar pendapat tok-tok guru pondok kita.Muzik telh jelas haramnya.

    Harap kita terus istiqomah di jalan Islam.

    al-Qutb
    KL

  5. jazakallah kpd al Qutb atas pringatan saudara. Tapi harap jgn lah kerana masalah furu’ kita panjang2kan. Sudah terbukti dlm kitab2 muktabar skrg seperti Fiqh al Islami karangan Syeikh Wahbah Zuhaili, Mufassal fi ahkamil mar’ah karangan Abdul Karim Zaidan bhw masalah mendengar muzik adalah perkara khilaf di sisi ulama’. Imam Al Ghazali sendiri pun menghukumkan HARUS mendengar lagu dan muzik. Kekadang kita perlu raikan jiwa pemuda2 yg sukakan seni hiburan. Lalu kita hidangkan kpd mereka hiburan yg tak bercanggah dgn syara’ bahkan memberi semangat kpd mereka utk berjihad. Isu ini panjang kalau nak dibahaskan krn ada nas qur’an dan hadis yg sama yg dipakai utk berhujjah oleh ulama’ yg MENGHARUSKAN dan MENGHARAMKAN, tetapi pentafsiran dan huraiannya berbeza. Kesemuanya dlm lingkungan darjat mujtahid.
    Berkata Imam Hasan Al Banna, “PERSILISIHAN PENDAPAT DALAM MASALAH CABANG HUKUM FIKAH TIDAKLAH MENJADI SEBAB PERPECAHAN DALAM AGAMA. IA SEPATUTNYA TIDAK MENJADI SEBAB PERBALAHAN DAN PERMUSUHAN. SETIAP ORANG YANG BERIJTIHAD MENDAPAT GANJARAN PAHALA. TIDAKLAH DILARANG MELAKUKAN PENYELIDIKAN UNTUK MENGETAHUI HAKIKAT SESUATU PERKARA, DENGAN SYARAT HENDAKLAH ATAS DASAR MAHABBAH DAN KASIH SAYANG KERANA ALLAH, SERTA MENCARI BEKERJASAMA UTK MENCARI KEBENARAN DAN HAKIKAT DGN TIDAK MEMBAWA PERTENGKARAN DAN TA’ASUB.”

  6. salam..
    betul,ana setuju..
    perkara2 furu’ ini bukan tak salah untuk difikirkan..
    cumanya ada banyak lagi permasalahn dasar yg mlanda ummah ini..
    apa2pun,ikhtilaf itu mendatangkan rahmat..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: